مدیرکل هواشناسی فارس از ماندگاری هوای سرد در این استان تا آخر هفته جاری خبر داد و گفت: از امروز تا ۵ روز آینده در تمام مناطق استان آسمان صاف تا کمی ابری است.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 16 December 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مسعود حقیقت  به تشریح آخرین وضعیت هوای استان فارس پرداخت و گفت: از امروز، ۲۵ آذرماه تا ۵ روز آینده در تمام مناطق استان آسمان صاف تا کمی ابری است.

به گفته مدیرکل هواشناسی فارس نقشه‌ها نشان می‌دهد که در شهرهای بزرگ، نواحی مرکزی و جنوب غرب استان فارس همچون شهرستان‌های شیراز، لامرد و مهر افزایش غلظت آلاینده‌ها را خواهیم داشت.

وی با تصریح اینکه هوای سرد در استان فارس ماندگار است، یادآور شد: با توجه به ماندگاری هوای سرد احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد که کشاورزان باید هوشیار باشند و توصیه می‌شود، کشاورزان برای جلوگیری از خسارات احتمالی در مزارع و باغات، تمهیدات لازم را بیاندیشند.

حقیقت با بیان اینکه دمای هوای شیراز امروز منفی ۲ درجه است و فردا، یکشنبه و پس فردا، دوشنبه دمای هوا گرم‌تر خواهد شد اما مجدداً از شامگاه دوشنبه روند کاهش دما در این شهرستان خواهیم داشت، گفت: همچنین در استان فارس دشت نمدان با دمای منفی ۱۲ سردترین منطقه و شهرستان‌های لامرد، خنج و افرز با دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای کشاورزان در زمستان، سرمای شدید است که در صورت عدم پیشگیری از مخاطرات سرما، می‌تواند محصولات یک سال آن‌ها را نابود کرده و یا تولید را با چالشی جدی روبه‌رو سازد، پس لازم است کشاورزان از محصولات خود به خوبی مراقبت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار